Executivul: “De ce avem 4% pozitii deschise (open) in acest trimestru?”.

Managerul: " De ce pozitiile vacante din departamentul meu nu sunt recrutate rapid ? De ce nu vad mai multi candidati".

Candidatul "De ce nu am fost eu recrutat ?"

Cu intrebari ca acestea suntem familiarizati toti cei care traim in "lumea recrutarii".  Pentru a dezvolta o fundatie solida a gestionarii resurselor umane avem nevoie de a integra procesul de Recrutare si Selectie in business, astfel sa aducem o contributie adevarata in atingerea obiectivelor strategice ale organizatiilor. Cum? Prin implementarea conceptului, modului de lucru “Integrare Strategica a Recrutarii si Selectiei”.

Ce inseamna aceasta? Furnizarea in timp util a fortei de munca, calificate corespunzator, cu o analiza eficienta a postului respectiv si cu implicarea managerilor de linie in practicile si procesele de recrutare si selectie.

“Right people on the right place at the right time, with involvement”

Pe parcursul a doua zile va invitam sa exersam cele mai bune practici si metode de Recrutare si Selectie!

Obiective training:

Instruirea si ghidarea participantilor (prin metode de training, facilitare – inclusiv role-play) pentru:

  • Asimilarea celor mai bune practici in R&S
  • Intelegerea impactului pe care il genereaza R&S in activitatea departamentului HR dar si impactul pe care il are asupra intregii companii
  • Insusirea metodelor prin care managerii vor deveni parteneri activi in R&S astfel incat aceasta sa genereze plus de valoare companiei
  • Intelegerea importantei R&S in procesele de business si cresterea imaginii de angajator preferat al companiei

Recomandat pentru:

  • Manageri HR, specialisti HR si generalisti HR
  • Manageri care vor sa inteleaga  rolul unui HR Business Partner

 

Metode de invatare:

  • Prezentarea unor cunostinte si practici relevante de catre trainer
  • Exercitii practice ce implica in mod activ participantii (individual si in cadrul echipelor)
  • Studii de caz/ schimburi de opinii si/sau cunostinte/ materiale speciale
  • Materiale tiparite

Repere din agenda:

  • Rolul R&S in strategia HR, legatura cu nevoile si strategia intregii companii
  • Structura procesului de recrutare in 6 pasi 
  • 5”W” & 1”H”
  • What – cerere initiala; Why? – clarificarea nevoii; Who? – conturarea profilului;   Where? – surse; When? – deadline; How? – metode…….si dupa procesul de recrutare (feedback nou angajat si manager, program de inductie)
  • Cum realizez Profilul Postului / Ciclul PDCA: Plan, Do, Check, Action
  • Sursele de recrutare
  • Anuntul de recrutare
  • Metode de recrutare
  • Interviul
    • Interviul de selectie bazat pe competente
    • Pregatirea pentru interviu
    • Sustinerea interviului
    • Evaluarea candidatilor, realizarea raportului de interviu
  • Ofertarea candidatului ales
  • Pasii dupa finalizarea procesului de R&S
  • Evaluarea procesului de R&S
Trainer
Raluca Tataru – Senior Consultant

Raluca este Managing Director al Seiteq Romania, companie partenera Consulteam, care ofera servicii de executive search si outsourcing in segmentul IT. Raluca are o vasta experienta in servicii profesionale, strategie de resurse umane, design organizațional, comunicare si executive search. Raluca are o experineta solida in segmentul recrutarii, atat ca profesionist activ, cat si ca manager de echipa. Raluca a coordonat echipa de recrutare la nivel national, conducand proiecte diferite, de la nivel de recrutare de masa pana la executive search pentru Top Management. De asemenea, a experimentat acest proces deopotriva in interiorul companiilor pentru care a activat, dar si din pozitie de consultant peste 4 ani, deservind clienti atat din aria companiilor multinationale, cat si a antreprenoriatului.

Investitie / participant
Info
2 zile

Pachetul de curs include: materiale tiparite, pranz, pauze de cafea, diplome de participare.

Abilitati de coaching pentru profesionistii din HR

“You get the best effort from others not by lighting a fire beneath them, but by building a fire within.”

Curs destinat profesionistilor din HR care vor sa isi foloseasca atat intregul potential al lor, cat si al colegilor cu care intra in contact pentru a fi parteneri credibili in business.

De ce au nevoie profesionistii in HR de abilitati de coaching?

La nivel personal:

  • Cresterea credibilitatii profesionale – prin folosirea de noi modalitati de comunicare si relationare
  • Partener valoros - sporirea increderii din partea colegilor
  • Rezolvare personala a problemelor

La nivel de echipa:

  • Contributie la mentinerea unui mediu sanatos in echipa, eficient si placut
  • Ajutor pentru generare de idei noi si rezolvarea conflictelor

La nivel de organizatie:

  • Impact semnificativ in business, prin generarea de solutii aplicabile
  • Ajutor dat colegilor pentru rezolvarea durabila a problemelor

Obiective

La finalul sesiunii, participantii vor putea:

  • Face diferenta intre coaching si alte forme pentru dezvoltarea angajatilor 
  • Exersa 3 abilitati esentiale in coaching: ascultarea, folosirea intrebarilor relevante, conducerea discutiei catre un Plan de Actiune
  • Aplica un model simplu si eficient intr-un caz concret de coaching

Teme

  • Ce este Coachingul, cu ce scop il folosim, cine beneficiaza, cand se aplica?
  • Beneficii pentru cel ce practica abilitatile de Coaching
  • Dimensiunea comunicarii in Coaching: ascultarea si folosirea intrebarilor
  • Pasii unui proces de coaching - Modelul GROW Abilitati de baza pentru aplicarea modelului GROW
  • Planul de Actiune – conducerea angajatului catre elaborarea unui plan
  • Folosirea abilitatilor de coaching in echipa

Tehnici de lucru

  • Intrebari si raspunsuri
  • Prezentare PowerPoint
  • Lucru in echipe de 3 persoane (Coach, Client, Observator)
  • Concurs pe echipe + tombola (premiile vor fi 3 ore de coaching pentru cei care vor extrage biletele castigatoare)
  • Plan de actiune individual
Trainer
Mara Manea

Mara este Associated Certified Coach de catre ICF si fondator al Asociatiei Romane de Coaching. Mare are o experienta de peste 23 de ani in coaching, management, consultanta si training si a lucrat cu leaderi si companii internationale. Atunci cand face coaching cu acestia Mara are ca obiectiv sa puna in discutie status quo-ul (identitatea, obiceiurile, modul curent de lucru). Clientii sai sunt din FMCG, Banking, IT, Comunicare, Asigurari, Publicitate. Mara are background in abordarea sistematica, NLP si analiza tranzactionala.

Investitie / participant
Info

Sediul Consulteam, Str.Tudor Arghezi Nr.52, ap. 3, Bucuresti, sector 2.

2 zile

Strategia Design-ului Organizational (OD) traseaza modul in care organizatia ajunge “de aici” - “acolo”. Destinatia poate implica crestere, diversificare, orientare catre angajati sau clienti, imbunatatirea timpului de livrare pentru produs sau scaderea costurilor. Gasirea celei mai bune modalitati pentru atingerea obiectivelor propuse reprezinta esenta Design-ului Organizational.

Pentru ca schimbarile organizationale sa fie cu adevarat eficiente, instrumentele OD trebuie sa fie valide, bazate pe informatii de business si de HR complete. Specialistii HR trebuie sa realizeze un inventar al tuturor pozitiilor relevante, departamentelor, proceselor, sarcinilor si functiunilor existente, inainte sa stabileasca care este cel mai bun parcurs. In spatele oricarei initiative HR se afla Design-ul Organizational!

In timpul acestui workshop, participantii vor primi informatii relevante si structurate despre modul in care isi pot defini strategia OD si despre instrumentele necesare implementarii acesteia (stabilirea tabelului de bord, stabilirea diagramelor organizationale adecvate, principiile realizarii descrierii posturilor, gradarea posturilor, evaluarea eficientei design-ului organizational, etc.). Mai mult, participantii isi vor insusi fundamentul actiunilor HR in acceptiunea de astazi – cum pot influenta atat strategia companiei, cat si dezvoltarea acesteia in viitor.

Prin intermediul acestui workshop, participantii vor:

  • Identifica factorii care influenteaza strategia OD;
  • Afla cum sistemele HR management si cultura organizationala infuenteaza definirea unei strategii sustenabile pentru OD;
  • Isi vor insusi instrumentele pentru definirea unui Design Organizational eficient si eficace;
  • Afla care sunt barierele, dar si oportunitatile, pentru implementarea OD;
  • Invata sa evalueze impactul Design-ului Organizational;
  • Intelege relatia dintre Design-ul Organizational, dezvoltarea pe termen lung a companiei si procesul luarii deciziilor.

Recomandat pentru:

  • Manageri, specialisti si generalisti HR

Repere din agenda workshopului:

  • Principiile fundamentale care stau la baza strategiei OD; impactul asupra afacerii;
  • Conceptul Design-ului Organizational;
  • Cele patru decizii cheie in definirea Design-ului Organizational;
  • Instrumente pentru o strategie eficienta a Design-ului Organizational: tabelul de bord, diagrame organizationale, descrierea posturilor, analiza posturilor, tipuri de decizii (tipuri si influentarea acestora), grile salariale;
  • Metode pentru evaluarea eficientei OD;
  • Dimensiunea Structurala: Formalizare – Centralizare –Complexitate;
  • Modele pentru definirea pilonilor OD: Mecanic, Organic, Matrice;
  • Diferite tipuri de organizatii: corporatii multinationale, virtuale, “Fara limite” – implicatii;
  • Factorii care afecteaza structura organizationala: mediul organizational, strategia, tehnologia, resursele umane;
  • Design-ul Organizational: bariere & oportunitati;
  • Produs, piata si structuri geografice – impactul in afaceri.

Metode de invatare:

  • Folosim metode interactive, care includ exercitii individuale si de grup.
  • Prezentam studii de caz si exemple relevante.
  • Simulari de business.
  • Materiale tiparite.
Trainer
Investitie / participant
Info

Sediul Consulteam, Str.Tudor Arghezi Nr.52, ap. 3, Bucuresti, sector 2.

2 zile

Pachetul de curs include: materiale tiparite, pranz, pauze de cafea, diplome de participare.

Atragerea oamenilor potriviti intr-o organizatie este un proces pe care departamentul HR il realizeaza cu mult talent, folosind abilitati specifice. Retentia acestor oameni se realizeaza insa pe baza unui sistem de compensare & beneficii competitiv si foarte bine definit. Cursul isi propune sa ofere specialistilor o mai buna intelegere a valorii unui astfel de sistem si, in acelasi timp, sa le ofere cunostintele, instrumentele, metodele, sfaturi si mici trucuri (tips & tricks) care sa ii ajute sa diferentieze compania angajatoare pe piata si sa creasca rata de retentie a angajatilor. Aceste cifre vor fi mai mult decat evidente in bilantul de sfarsit de an al companiei!

Prin intermediul acestui workshop, participantii vor:

  •  Intelege importanta unui sistem de remunerare si componentele acestuia.
  • Invata si pune in aplicare pasii necesari pentru construirea unui sistem de remunerare.
  • Invata cum sa creeze un studiu de business pentru oricare dintre elementele financiare sau non-financiare ale pachetului de Remunerare Totala (din 3 perspective esentiale: angajator, a angajat, actionari/ buget).
  • Afla cum sa evalueze un sistem de remunerare.
  • Analiza Indicatorii de Performanta (KPI) folositi in Comp & Ben.

Recomandat pentru:

  • Manageri, specialisti si generalisti HR
  • Managerii care doresc sa inteleaga importanta sistemului de Comp & Ben Repere din agenda workshopului:
  • Legislatie;
  • Definirea Sistemului Total de Recompensare (Total Rewards) – cum realizam legatura dintre strategia de business si comportamentele angajatilor;
  • Sistem Total de Recompensare (Total Rewards) – toate elementele incluse in pachetul de compensare, in plus fata de pachetul de remunerare;
  • Procese tehnice (evaluarea pietei, evaluarea indivizilor, evaluarea posturilor, folosirea rezultatelor evaluarii posturilor in analiza echitatii interne - metode), idei si sfaturi pentru dezvoltarea unui sistem de remunerare;
  • Componentele sistemului de remunerare (salariu de baza, bonusuri variabile, etc. – mix de teorie si exercitii/aplicatii practice);
  • Analiza compensarii – intern & piata (utilizarea datelor din piata pentru analizarea competitivitatii externe).

Metode de invatare:

  •  Folosim metode interactive, care includ exercitii individuale si de grup.
  • Prezentam studii de caz si exemple relevante.
  • Simulari de business (grile salariale, matrice Comp&Ben).
  • Materiale tiparite.
Trainer
Oana Datki

Oana Datki este South East Europe Managing Partner, Consulteam Romania - Oana are o experienta de peste 10 ani in conceperea, personalizarea si implementarea programelor de compensatii si beneficii pentru companii mari si medii din diferite arii de activitate. De peste 5 ani coordoneaza organizarea de studii salariale, evaluari de posturi si proiecte de job grading pentru mai mult de 200 de companii multinationale si locale.

Investitie / participant
Info

Sediul Consulteam, Str.Tudor Arghezi Nr.52, ap. 3, Bucuresti, sector 2.

2 zile

Pachetul de curs include: materiale tiparite, pranz, pauze de cafea, diplome de participare.

Excel pentru specialisti in HR – de la imblanzirea cifrelor la prezentarea unor concluzii de impact

Avem nevoie de analiza datelor in absolut toate domeniile HR: in recrutare, avem de calculat early attrition, de urmarit baze de date si bugete; in training trebuie sa legam rezultatele de la evaluarea performantei/potentialului sau macar cererile managerilor in situatii consolidate, usor de urmarit si apoi de cuantificat; in Comp & Ben suntem ingropati in cifre si analize de echitate interna sau si mai frumos, analize fata de piata externa. Totul culmineaza cu bugetare si forecast, unde colectam date din multiple surse si le impachetam in formate logice si usor de urmarit.

Noi chiar credem ca un bun HR este un super-erou, iar una dintre puterile de baza este cea care ne permite jonglarea si usurinta lucrului cu cifrele.

Avem sisteme, avem softuri, dar in majoritatea cazurilor tot in Excel ne jucam.

Cat de usor ne este, cat de bine ne iese – de asta depinde atat lungimea orelor petrecute la tastatura, cat si valoarea pe care o generam.

Cursul isi propune sa usureze lucrul cu Excelul, prin invatarea unor comenzi si formule care va vor fi extrem de utile in ceea ce faceti zilnic. Nu este un curs de Excel standard, este special conceput pentru nevoile din HR si tipul de analize si rapoarte pe care le facem in aceasta meserie. Si, in plus, pentru ca procesul nu se incheie cu salvarea unui fisier mare in excel, ci cu o prezentare concisa si clara, abordam si tehnici de filtrare si prezentare a datelor cu impact si de interes pentru oricine – grafice si tips & tricks in power point.

Prin intermediul acestui workshop, participantii vor:

  •  Invata cum sa isi pregateasca datele in mod cat mai eficient
  • Intelege mecanismele formulelor si functiilor logice si scopul utilizarii lor
  • Aplica operatiuni de formatare conditionata pentru a evidentia datele de interes
  • Intelege mecanismele formulelor matriciale
  • Invata sa foloseasca instrumente de analiza si sumarizare a datelor (tabele pivot)
  • Invata cum sa foloseasca rapoartele de scenarii pentru bugetare si cum poate fi afectat rezultatul de valorile de intrare
  • Invata sa creeze si sa personalizeze rapoartele in functie de nevoile auditoriului
  • Jongla cu tipuri diferite de grafice si vor intelege cand sa foloseasca graficul potrivit
  • Parcurge top 10 tips&tricks pentru transpunerea informatiilor din Excel in prezentari atractive si clare

Recomandat pentru:

  • Manageri, specialisti si generalisti

HR Metode de invatare:

  • Plecam de la nevoile si situatiile concrete ale participantilor
  • Folosim fisiere de lucru concrete pentru fiecare din ariile de HR (payroll, Comp & Ben, recrutare, training, development, bugetare, sondaje, assessment & development centre, etc.)
  • Folosim metode interactive, care includ exercitii individuale si de grup.
  • Prezentam exemple relevante.
  • Materiale tiparite.
Trainer
Investitie / participant
Info

Sediul Consulteam, Str.Tudor Arghezi Nr.52, ap. 3, Bucuresti, sector 2.

2 zile

Pentru a creste atat calitatea serviciilor cat si suportul si impactul lor in business, departamentele HR trebuie sa se reinveteze continuu, sa se transforme si sa se adapteze la cerintele actuale ale mediului de business. Cea mai mare oportunitate este ca profesionistul HR sa devina un real Partener de Business, aceasta fiind modalitatea prin care HR-ul poate aduce valoare adaugata intr-o organizatie.

 

Acest curs ii ajuta pe participanti sa inteleaga importanta HR Business Partner, sa afle care sunt competentele si abilitatile necesare si care este drumul pe care un specialist HR trebuie

sa il parcurga pentru a fi perceput ca un veritabil Partener de Business in cadrul organizatiei.

Studii de caz, discutii moderate de catre trainer, exercitii si experienta reala de business sunt instrumentele folosite pentru intelegerea si insusirea conceptelor.

 

Repere din agenda workshopului:

  • Cum trebuie gandit rolul HR Business Partner
  • Care sunt asteptarile companiei de la Departamentul HR
  • Care sunt competentele si abilitatile unui HR Business Partner
  • Cum isi poate construi un HR Business Partner propriul brand
  • Care sunt barierele si oportunitatile pentru acest rol
  • Cum masuram impactul unui HR Business Partner in cadrul organizatiei

 

Metode de invatare:

  • Folosim metode interactive, care includ exercitii individuale si de grup
  • Prezentam studii de caz si exemple relevante
  • Simulari de business

 

 

Trainer
Oana Botolan Datki – SEE Managing Partner Consulteam

Oana are o experienta de peste 10 ani in conceperea, personalizarea si implementarea programelor de compensatii si beneficii pentru companii mari si medii din diferite arii de activitate. De peste 6 ani coordoneaza organizarea de studii salariale, evaluari de posturi si proiecte de job grading pentru mai mult de 200 de companii multinationale si locale.De peste 7 ani concepe si implementeaza programe de training pentru clienti locali si internationali si sustine, in calitate de trainer,  traininguri pe teme de HR (Comp&Ben, Recrutare & Selectie, HR Budgeting, etc.) dar si soft skills (Time Management, Storytelling, etc.).

Investitie / participant
Info

Locul desfasurarii cursului: Sediul Consulteam, Calea Grivitei, Nr. 8-10, sector 1, Bucuresti.

2 zile

Pachetul de curs include: materiale tiparite, pranz, pauze de cafea, diplome de participare.

De ce ne-am dori sa masuram resursele umane… care este valoarea adaugata?

Rolul cheie al Resurselor Umane intr-o organizatie este sa sprijine indeplinirea obiectivelor companiei, asigurandu-se ca exista si functioneaza politici relevante si inovatoare de HR, practici si sisteme prin intermediul carora organizatia poate atrage, retine si dezvolta angajati performanti.

Rolul strategic al departamentului de HR este sa creasca eficienta si productivitatea companiei, sa ii implice si motiveze pe angajati – acest lucru inseamna: crearea unei culturi inovatoare si imersiunea intr-o lume de tip “big data” in care deciziile se iau pe baza “hard data”.

“Ce nu poate fi masurat, nu poate fi atins! – in consecinta, determinarea exacta a indicatorilor de performanta in HR este esentiala si contribuie la o abordare de HR remarcabila.

 

Recomandat pentru:

  • Specialistii de HR, generalistii si chiar managerii care isi doresc sa afle mai multe informatii despre acest subiect, intr-un mod practice si structurat
  • Cei ce isi doresc sa aiba o perspectiva clara si structurata priving indicatorii de performanta in HR

 

Repere din agenda workshopului:

  • Alinierea contributiei departamentului de HR cu strategia companiei. Alinierea indicatorilor de performanta a angajatilor cu obiectivele companiei
  • Transformarea in HR: de la o organizatie de tip industrial catre o organizatie bazata pe cunoastere
  • Factorii esentiali pentru succesul unei organizatii; cum sa capitalizam potentialul resurselor umane
  • David Ulrich — HR Champions – Factorii cheie pentru succes
  • KPI in HR- objective si scop
  • Principiile de baza pentru stabilirea unor KPI de HR SMART
  • H.R. Dashboard/ Balanced Scorecard
  • KPI pentru toate arrile de expertiza din HR  bugetate, previzionate  si realizate: Design-ul Organizational, HC & FTE, HR turnover, Compensare & Remunerare, Oportunitati Egale de Angajare, productivitate, Recrutare & Selectie, Invatare, implicarea angajatilor, etc.
  • De la HR reactiv, la HR proactiv
  • KPI-ii de HR au ca fundament: teme strategice sau factori de success critici

 

Metode de invatare:

  • Folosim  metode interactive, care includ exercitii individuale si de grup
  • Prezentam studii de caz si exemple relevante
  • Incurajam participantii sa se implice in mod activ si sa faca schimb de opinii
  • Materiale tiparite

 

 

Prin intermediul acestui workshop, participantii vor:

 

  • Afla despre importanta crescuta a definirii unor KPI de HR sustenabili
  • Afla cum sa stabileasca pentru compania lor  ROI pentru strategia de HR
  • Invata si intelege importanta utilizarii unui sistem de evaluare in HR
  • Afla cum sa adapteze sistemul de evaluare in HR obiectivelor si nevoilor organizatiei
  • Avea oportunitatea de a afla despre experiente/ practice/ actinui/ politici de HR din alte industrii
Trainer
Investitie / participant
Info

Sediul Consulteam, Calea Grivitei, Nr. 8-10, sector 1, Bucuresti.

2 zile

Pachetul de curs include: materiale tiparite, pranz, pauze de cafea, diplome de participare.

Imi face mare placere sa impartasesc parerea mea despre cursurile Consulteam. Am participat deja la mai multe cursuri din seria celor dedicate comunitatii de HR si pentru ca mi-au placut, imi propusesem deja sa particip la intreaga serie de cursuri. Pentru ca trebuie sa ma opresc numai la unul, am ales sa ii multumesc Alinei care ne-a indrumat la cursul de Excel. Rabdarea Alinei si capacitatea deosebita de a se face inteleasa sunt intrecute doar de cat de bine stapaneste Excel-ul. Desi subiectul e relativ tehnic si nu cel mai usor de abordat, Alina ne-a facut sa ne simtim increzatoare ca vom pleca de la curs cu cel putin cateva tips & tricks despre cum sa ne facem viata mai usoara cu ajutorul Excel-ului. La cursul acesta, la fel ca la celelalte la care am participat, am apreciat profesionalismul intregii echipe, veselia cu care suntem intampinati de fiecare data si de care ne bucuram pe toata durata cursului si cunostintele dobandite. Important pentru mine este si faptul ca, prin participarea la cursurile Consulteam, am castigat accesul la profesionisti foarte buni la care pot apela cu incredere acum cu orice solicitare.

Roxana Spinu, HR Business Partner

I have participated in 3 HR courses organized by Consulteam during 2016-2017 and I was very impressed by the way their trainers are sharing ideas, how the course agenda is being structured, by all the real life relevant examples which make you recall all the topics approached which make you better understand the learning material. The trainers have a friendly attitude and a big respect shown to the training content and the course participants and are very open to share information, examples and knowledge. All the staff and trainers from Consulteam have a natural passion to strain people to understand even the most abstract concepts and the training material. Wish you to keep sharing with the participants your endless enthusiasm and experience and you'll not only find continuous challenges but a lot of happy and well trained professionals. Thank you Consulteam for the memorable experiences, the accumulated knowledge, and the great friends that I have gained.

Patricia Bazna, HR Manager Supply – Bergenbier